hurriyet

16 Ocak 2012 Pazartesi









 


TIRAMISUUUUUUUUUU

DEGISIK VE DE COK LEZZETLI AYRICA HAFIF INSANIN YEDIKCE YIYESI GELENNN LEZZETLI KARAKIZ ADI TIRAMISU AMA BEN KARAKIZ DIYORUM DISI KARA ICI BEYAZZZZZZZZZZ  AFIYET OLSUN BUNU ARKADASIM HAVVA VE ELIFE VE ONLARIN GUZEL ANNELERINE YAPMISTIM COK BEGENDILER EVEDE PAKET YAPTIK DEMEKKI GERCEKTEN BEGENILMIS LAF OLSUN DIYE DEGIL  KIMISI BEGENMESEDE BURUN ALTINDAN YOO GUZEL OLMUS DERLER YA AYY BEN OYLE DIYEMEM SAKIN SAKIN BEN PEK BEGENMEDIM DERIM BEN TAMAK TADIM DEIL DERIM:)))) KUBRA ABLAAAAAAAA VE HATICE ABLAAAAAAAAAA SIZDE BOYLESINIZ BILIYORUM BENIM GIBIIIII ACABA  IYIMI YAPIYOZ KOTUMU BILMIYORUM KIRILIYORLARMIDIR SIZCE BENCE BIZE ALISMISLARDIR KIRILDIKLARINI ZANNETMIYORUM TANIMAYANLARDA ZAMANLA ALISIYOOO GALIBAAA:)))

BU TARIFI KIBELE BANUN SITESINDEN ALDIM ONUN TARIFLERINE BAYILIYORUM YALNIZ BEN  BIRAZ DEGISIKLIK YAPTIM

ISTE TARIIIIFFFFFFFFFFFFF



Malzemeler:

400 gr labne
500 gr çırpılmış krema
9 yumurta sarısı
300 gr şeker
3 yaprak JELATIN AMA BEN HELAL  BULADIM DIYE EKLEYEMEDIM
- iki pat kakaolu pandispanya veya kedi dili
- 2 çorba kaşığı nescafe
- 5 cc - 1 çorba kaşığı badem likörü ve kanyak - eklemeyedebilirsiniz ama orjinali bu
2-3 CORBA KASIGI NISASTA 2 SU BARDAGI SUT


pandispanyanin malzemelri








6 yumurta
6 çorba kasığı toz seker
3 çorba kasığı mısır nişastası
5 çorba kasığı un
2 çorba kaşığı kakao
1 tatlı kasığı limon suyu
1 çay kasığı kabartma tozu

Yapılışı:
ilk olarak pandispanya yi yapalim
yumurta sarılarını akını ayırın. aklarını 3 çorba kasığı seker ile kar beyazı olana kadır çırpın. baska bir kapta yumurta sarılarını 3 çorba kasığı toz sekerle 3 dakika iyice çırpın biraz yoğunlassın ve beyaza yakın renk alsın.yumurta sarısını akın ıçıne tahta kasıkla karıstırarak ekleyin biraz karıstırın.kabartmatozunu, kakaou, unu ve nısastayı karıstırın ikiye ayırın eleyerek ekleyin tahta kasıkla yavaşça karıstırın. dibi yağlanmıs kelepçeli 26 cm. kalıba dökun.165 derecede pisirin.pisen pandispanyayi 2 pata ayirin resimdeki gibi







sonra diger taraftan
şeker ve yumurta sarılarını mikserle beyazlayana kadar SONRA BUNLARI TENCEREYE ALIP SUTU VE NISATAYI EKLEYIP KOYULASANA KADAR KARISTIRIN HIZLI BI SEKILDE DIBI  TUTMASIN PISTIKTEN SONRA 5 DK DAHA CIRPIP BUZLUKTA 10 DK SOGUTUN

kremayı yoğunlaşana kadar çırpın
labne peyniri ayrı bir kapta çırpın
SOGUMUS OLAN YUMURTALI KREMAYI , HAZIR KREMA ve labneyi karışrırın.
yaprak jelatinleri soğuk suda ıslayın yumuşayınca orta büyüklükteki cezveye alın üzeri biraz geçecek kadar su ekleyin benmari usulu jelatinleri eritin tiramisu karışımına dökün karıştırın.
bir kapta nescafeyi 1 su bardağı sıcak su ve 4 çorba kaşığı şekerle eritin ılıyınca alkolleri ekleyin ve karıştırın
pandispanyayı bolca ıslayın. tiramisu  karışımının yarısını dökün. kalan pandispanya patını yerleştirin ıslatın dolapta yarım saat dinlendirin sonra kalan tiramisu karışımını dökün düzeltin tekrar derin dondurucuya koyun bir gece dinlensin. kelepçeli kalıptan çıkarın üzerine kakao serpin servis yapın.


YAS PASTALAR

malzemelr

PANDISPANYASI ICIN
  • 6 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 silme su bardağı un
  • 1 silme çay bardağı nişasta
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 4 ymek kasigi kaynar su
 KREMASI ICIN

250 gram sut+3ymk kasigi daha sut
1 cay bardagi toz seker yada pudra sekeri
50 gram(2yemek kasigi)tereyagi
yarim cay bardagi un
2ymk kasigi nisasta
2yumurta sarisi
1 paket vanilya

ustu icin
kream santi(HEAWY WHIPPING CREAM)
gida boyasi

YAPILISI
yumurtanin sarisini ayri bir kaba beyzainida ayri bir kaba aliyoruz
toz sekeri ve yumurtanin sarisini katilasana ve rengi donene kadar cirpiyoruz
beyazinda ayri bir kapta krem santi kivamina gelene kadar cirpiyoruz
ondan sonra nistayi unu kbartama tozunu ve vanilyayi karistirip yumurtanin sarisina ekliyoruz
yumurtanin beyzaini ve 4 yemek kasigi kaynar suyuda ekleyip karistiriyoruz enson eger varsa badem ozu yagi 2 damla kadar ekleyip kasikla karistiriyoruz 3lu kelepceli yuvarlak kaliplarin en kucugune dokup onceden isitilmis 180 derece (amerika icin 350) kek pisiriyoruz pistikten sonra cikartip islak bezin ustune koyuyoruz soguduktan sonra kaliptan cikartiyoruz kaliptan cikan keki 1 saat sonra 3 katli keiyoruz diger yandan kremasi icin oda sicakliginda erimis tereyegini ve yumurtanin sarisini cirpiyoruz pudra sekerini ekliyoruz sutude nisastayida ekleyip cirpiyoruz ocaga alip pisiriyoruz pistikten sonra icine vanilyayi ekleyip 5 dk cirpiyoruz ustu kabuk tutmasin diye kasikla surekli karistiriyoruz dolapta sogutuyoruz soguyan kremanin icine 1 yada 1 bucuk hazir krem santi ekleyip cirpiyoruz pandispanyanin arasina suruyoruz once 1 katina sonra diger katina suruyoruz
(ben bu islemi bir gun onceden yapip buzdolabinda bekletiyorum ustunu iyice jelatin strecle kapliyorum hava almayacak sekilde  diger gun misafir gelmeden 1 saat once kream santi ile sivazliyorum ve susluyorum yoksa susledikten sonra dolapta uzun sure srecle kaplamadn durursa dolap kokusu siner dolapta 2saat durduktan sonra servislik oluyo zaten)sonrasinda susluyoruz afiyet olsun

BAKALIM ISALLAH BEGENIRSINIZ
BUGUNKI HADISIMIZ VE ACIKLAMASI
"KISI SEVDIGI ILE BERABERDIR"

Hiç yorum yok: