hurriyet

9 Mart 2012 Cuma

KOLAY LAHMACUN TARIFI

    
    



Lahmacun deyince aklima ilk basta hamileligim aklima geliyor  cunku ozamanlar okadar cok canim lahmacun istiyorduki  anlatamam daha sonrasinda cok sevdigim ve kanki dedigim diyarbakirli arkadasim ayten bana lavastan lahmacun yapsak ya nasil olur diye ben usendim yapmaya ama o evinde denemis cok ovunce dayanamayip bende yapmistim simdi artik dahada ustalastim turkiyedeki lahmacunlari kesinlikle aratmiyan cinste herkese tavsiye ediyorum simdiedn afiyet olsun(bu arada ic tarifinin malzemesini tamamen  bana aittir)
gecelim tarifimize

MALZEMELER
1 pound yagli kiyma
1 stick tereyag
2 orta boy kuru sogan
4 yemek kasigi biber salcasi(turkiyeden aci biber salcasi getirmistim ben)
3 yemek kasigi domates salcasi
1 tane buyuk domates
yarim demet maydanoz
15 dis sarimsak(belki ben daha fazla katiyorum saymadim ama sevmiyorsaniz azaltabilirsiniz)
1 su bardagi sivi yag
pulbiber,karabiber,kimyon,tozbiber,isot istedigiz kadar ben bunlari damak zevkime gore ayarliyorum

1 paket lavas paketin icinde 5 tane yuvarlak oluyo yada 3 tane uzun oluyo(arap marketlerden aliyorum biraz kalin olanlardan resim cekmeyi unuttum)

YAPILISI

kuru sogani ,domatesive maydanozu yemeklik ufak ufak dograyalim.sonra sarimsaklarida soyup ister rende ister dograma yapalim.icine kiymayi,salcayi,sivi yagini ve tereyegin hepsini ekleyip butun malzemeleri iyice karistiralim.lavasimizi tepsinin ustune butunce serelim kenardaki fazlaliklari keselim.harci alip bi kasik yardimiyla lavasin ustune guzelce surelim(ekmege nutella cikolata surer gibi)reimdeki gibi

sonra firinimizin sadece ust kismini  aciyoruz ve tepsiyi al tarfataki telin ustune yerlestiriyoruz 10 dk kadar pisiriyoruz(siz pisip pismedidigini anlarsiniz zaten)firindan cikarttikdan sonra hemen ikiye katliyoruz sicak iken tepsiden aliyoruz cunku sogdugunda tepsiye yapisma ihtimali var .amerikadakiler firinlarin sadece broil kismini acmalari yeterli olcaktir.afiyet olsun...BUARADA LUTFEN TARIFI GORUPDE YAPAN BLOG ARKADASLARIMIZ SITENIZDE PAYLASIRKEN KAYNAK GOSTERMENIZI BEKLIYORUZ TESSEKURLER


Hiç yorum yok: