hurriyet

24 Mart 2012 Cumartesi

gercek simit tarifi

 simitciiiiiiiiiiii
View SIMITLERIM
 
gurbette deyince aslinda amerikada olanlar yani bizler gurbetteyiz almanyadakiler arkadaslarimiz sagolsunlarki okadar cok turkun icinde ve donerlerin simitlerin icinde olamalarina ragmen ve 2 bucuk saatlik yol ucakla ve adim attigin heryerde tur marketi ve adim attigin heryerde almanlardan cok turk aile olmasina ragmen tamam olnlarda memleketten uzaklar ama bizler kadar degil   en azindan sokak basida olsa turklerle karsilasma ihtimali yuksek hatta dedim ya almanlar cok nerdeyse:) gurbet bize denir aslinda cunku biz turkiyede bir yakinimizi kaybetsek(ki ALLAH KORUSUN) cenazesine bile yetisemeyecek kadar aciz ve uzagiz ve birde gercekten biz burada bir tur marketine gitmek istesek 2 saat otobanda yol gidiyoruz gerci almanyadaki koln frankfurt gibi turklerin cogunlukla oldugu yerlere soyluyorum o yuzden SIMDI GURBETCI BIZLERIZ ARTIK SIZLER VATANI SOLUYACAK KADAR YAKINSINIZ SIZI KISKANIYORUM :) ISTEDIGINIZ ZAMAN MADDI DURUM EL VERDIKCE TURKIYEYE GIDEBILIYOSUNUZ HALINIZE SUKREDIN TURKIYE ELINIZIN ALTINDA RESMEN TURKIYEYE GITMENIZE GEREK YOK SIZ ZATEN IKINCI TURKIYEDESINIZ:)))))))0
BU KADAR SITEMLIK YETER GALIBA BIRAZ DAHA YAZSAM DUSMAN GOZUYLLE GORULECEM:)
aslinda arkadaslar bilirler normalde simit tarifimi hayatta kimseye vermeyecegim diye babama soz vermistim ama dayanamadim sadece birkac puf noktasini soyleyemeyecegim cunku gercekten derin bir soz verdim ama hamura katilan malzemeleri birebir yazacam eksiksiz olarak tarifimize gecelim
MALZEMELER
5 SU BARDAGI UN(AZ GELIRSE SONRADAN HAMURUN KIVAMINA GORE EKLEME YAPABILIRSINIZ)
1 TATLI KASIGI TUZ
1 YEMEK KASIGI TOZ SEKER
1 TATLI KASIGI INSTAN MAYA(KASIK TAM DOLU OLMAYACAK SILME OLSUN)
2 SU BARDAGI ILIK SU
2 YEMEK KASIGI SIVI YAG(NORMALDE GIRMIYO AMA BEN HAMURU TOPARLAMAK ICIN ELIME SURUYORUM)
arzu edilirse 1 tatli kasigi mahlep
UZERI ICIN
KOYU KIVAMLI PEKMEZLI SU(BABMLAR DAHA UCUZA GELSIN DIYE KARAMELLE YANI YANMIS SEKERLE YAPIYORLAR)
SIMITLIK SUSAM

yapilisi

unu tuzu sekeri mahlepi  ve mayayi iyice karistiralim ortasini acalim suyuda ekleyip yogurmaya baslayalim hamur ele yapismasin diye sivi yagi kullanabilirsiniz zorlaninca hamurun kivami kulak memesinden biraz sert olacak ustunu ortup bekletelim 10 dk hamurumuzu bezelere ayiralim resimdeki gibi sekiller verelim
tepsimize yagli kagit serelim ve yagli kagidin uzerine un serpelim pekmezli suyu derin bi kaba ekleyelim susamlari yayvan genis bir kaba dokelim sekil verdigimiz simit hamurlarini arkali onlu pekmezli suya batiralim ve sonrada susama bulayalim firin tepsimize yerlestirelim onceden issittigimiz 200 dereceli (400f)firinda uzeri kizarana kadar pisirelim disi citir citir ici pamuk gibi afiyet olsun
DSCN2060 DSCN2061 DSCN2062

Hiç yorum yok: