hurriyet

1 Şubat 2012 Çarşamba

PROFITEROL TARIFI


                                                                    PROFITEROOLL





uzun bir arastirmanin sonunda butun buldugum tarifleri karistirp cikarttim ve ekledim kendi tarifimi ortaya cikarttim cok guzel bir tarif oldu ici bos sis bir profiterol yaptim ve yapip bizluga attim mutlaka dedyin ben denedim memnun kaldim 
iste tarifimiz

MALZEMELER

2 bucuk su bardagi su
2 su bardagi un
125 gr tereyagi yada margarin
4 yumurta
1 cay kasigi kabartma tozu


kremasi icin
2 bucuk su bardagi sut
1 cay bardagi seker
1 kucuk paket heavy whiping crema(sivi krema)

UZERI ICIN
hazir paketten aldigim cikolta sosunu kullandim

YAPILISI

suyun tamamini tencereye alalim kaynadiktan sonra  tereyagini ekleyelim tereyagi eridikten sonra unun hepsini birden kaynayan suya atalim ve karistira karistira 2 dk pisirelim hemen ocaktan alip bir derin kaba bosaltalim hamurumuzu miksere hamur cirpici ucunu takalim ve 5 dk cirpip ilItalim hafif iliyinca icine yumurtalari kiralim cirpmaya devam edelim 1 cay kasigi kabartma tozunu ekleyelim hamur kivamina gelene kadar cirpalim hazir olan hamuru sikma torbasina ekleyelim ve yagli kagit serili tepsiye sikalim firinimizi 350f(180derece)firinda pembelesene kadar pisirelim 45 dk kadar ama bu sure uzayadabilir yada daha azda olabilir resimdeki gibi goruntusu olacakfirini kapatalim soguyana kadar cikarmayalim









 
 



kremasi icin sutu nisastayi ve sekeri tencereye  alalim pisirelim muhallebi kivamina gelene kadar pisirelim pisem cremayi ocaktan alalim cirpalim ve buzdolabinin ust kisimda dondurucu kisminda 15 dk bekletelim sivi kremayi 1 cay baradagi pudra sekeri ile cirpip (kati kivam olacak)buzluktaki kremayi alip cirpilmis krema ile karistiralim hafif soguyan profiterolleri firindan cikartalim kremayi krema pompasina yada torbasina yerlestirelim ucuna ufak yuvarlak basligini takalim ve nazik  bir sekilde profiterollerin icine sikalim ve doduralim resimdeki gibi olsun




hepsini tek tek oyle yapalim ben bu islemi yaptiktan sonra hepsini posetleyip derin dondurucuya kattim misafir geldikten sonra cikartip ustune cikolta sos dokup servis etmeyi planliyorum asagidaki gibi cikolta sosunu hazir toz soslardan alip evde piriyorum o yuzden cikoata sosunun tarifi yok bende :)sorryy AFIYET OLSUN

Hiç yorum yok: